راه اندازی استارت آپ

راه اندازی استارت آپ

به منظور راه اندازی استارتاپ، نیازی به یک مدرک دانشگاهی، سرمایه کلان یا حتی سال‌ها تجربه در تجارت نیست.

اگر می‌خواهید یک استارت آپ راه‌اندازی کنید، باید مهارت‌های مورد نیاز خود را پروش دهید و بر هدفی معین تمرکز کنید تا به موفقیت در کسب و کارتان دست یابید.

1.خودتان را ارزیابی کنید

از یک سوال ساده شروع می‌کنیم: چرا می‌خواهید کسب‌وکاری را راه اندازی کنید؟ استارتاپ‌ و اهمیت استارتاپ و چه نوع استارتاپی می‌خواهید راه اندازی کنید؟

2.یک ایده تجاری در ذهن خود پرورش دهید

اکنون که می‌خواهید یک startup راه اندازی کنید، آیا ایده‌ای برای تجارت خود در ذهن دارید

3.برای استارتاپ تحقیق کنید

اگر می‌خواهید یک استارتاپی راه اندزی کنید، توصیه می‌کنیم پیش از شروع هر کاری یا تولید هر محصولی، تحقیق کنید.

4.استارتاپ‌ خود را رسمی کنید

اگر تمام مراحل قانونی راه‌اندازی یک تجارت را گذراندید، می‌توانید به مرحله جدید قدم بگذارید. بنابراین استارتاپ خود را رسمی کنید.

5.برنامه تجاری خود را یادداشت کنید

یک برنامه استارتاپ یا تجاری از شروع یک تجارت تا مرحله پایانی یک تولید باید با جزئیات نوشته و بررسی شود.

ممکن است برنامه شروع تولید یک محتوا اثربخش که ۲۰ تا ۳۰ صفحه را در بر گیرد.

علاوه بر این ممکن است ۱۰ صفحه دیگر برای برنامه ماه آینده تنظیم کنید.

به‌منظور تنظیم یک برنامه صحیح و کارآمد باید این موارد را رعایت کنید:

*یک تیتر بالای هر صفحه یادداشت کنید. از اسم استارتاپ خود شروع کنید. سپس تیتر برنامه را مشخص کنید تا دچار اشتباه نشوید.

*یک خلاصه برای هر برنامه تهیه کنید. این خلاصه می‌تواند شامل هدف اصلی، اهداف کوتاه مدت، راه‌حل و زمان تقریبی هدف باشد.

* استراتژی‌های خود را ذکر کنید. بنابراین، هدف نهایی شما چیست؟ شما چه استراتژی یا راهبردی به‌منظور حل این مسئله دارید؟

*رقیب‌های خود را بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف رقیب‌های شما چیست؟ آیا آنان می‌توانند به تجارت شما آسیب برسانند؟

*یک برنامه طراحی کنید. زیرا شما باید بدانید که چگونه تولید و خدمات شما رشد می‌کند.

*بودجه را تعیین کنید. سرمایه شما برای یک هدف معین از کجا تامین می‌شود؟ برای یک هدف معیین به چه مقدار بودجه نیاز دارید؟ علاوه بر این میزان خسارت را تخمین بزنید.

به منظور پاسخ به هر سوال به ۱ تا ۳ صفحه یادداشت با جزئیات نیاز دارید.

به یاد داشته باشید برنامه تجاری یک برنامه زنده است.

بنابراین حتما اطلاعات، اسناد، پاسخ‌، برنامه و اهداف را به روز کنید تا در استارتاپ خود موفق شوید.

6.برای استارتاپ‌ خود بودجه تعیین کنید

به منظور تعیین سرمایه و بودجه و اهمیت startup به موارد زیر توجه کنید:

*خودتان بودجه استارتاپ را تامین کنید.

ممکن است با این روش کمی راه اندازی استارتاپ طول بکشد. با این حال خودتان می‌توانید کنترل تجارت‌تان را در دست بگیرید.

* نیازهای خود را به دوستان و خانواده‌تان اطلاع دهید. اگر تصور می‌کنید باید زندگی حرفه‌ای را از زندگی شخصی جدا کنید، می‌توانید مقداری پول از خانواده یا دوستان‌تان قرض بگیرید.

* وام بانکی بگیرید. از گرفتن وام و پرداخت قسط نترسید، چرا که وام بانکی کمک مفیدی به شما می‌کند.

* از سرمایه گذاران درخواست همکاری کنید. اهمیت استارتاپ و اهداف خود را برای سرمایه گذاران توضیح دهید و نتیجه را بیان کنید.

7.محتوا، خدمات و محصولات استارتاپ خود را تولید کنید

برای تولید یک محصول یا محتوا به نکات زیر توجه کنید:

    همیشه کیفیت محصولات را کنترل و مدیریت کنید.

     همیشه در حال یاد گیری و کسب تجربه باشید.

     محصولات‌تان را به روز کنید.

     با توجه به نیاز مشتری محصول یا محتوایی را تولید و توزیع کنید.

     در تولیدات، تعادل را حفظ کنید و ریسک نکنید.

     تولیدات ارزشمند باشد.

     افراد حرفه‌ای را به منظور تولید محصولات و محتوای با کیفیت استخدام کنید.

     تمام سرمایه را صرف تولید یک محصول نکنید.

     برای سرمایه‌تان برنامه داشته باشید.

     میزان موفقیت و فروش تولیدات را اندازه گیری کنید.

8.گروه استارتاپ‌ را بسازید

برای راه اندازی استارت آپ و یک startup موفق، باید وظایفی را به افراد با مهارت و متخصص بسپارید و تمام وظایف را به تنها انجام ندهید.

فرق آدم‌های موفق با بقیه این است که آنها کارهای درست را انجام می‌دهند، حتی اگر از آن نفرت داشته باشند.

ممکن است در این مسیر به یک شریک، تعدادی متخصص، کارمند یا فریلنسر نیاز داشته باشید.

 بنابراین توصیه می‌کنیم:

    هدف خود را به روشنی بیان کنید.

     وظایف را به درستی تعریف کنید تا دیگران مسئولیت خود را درک کنند.

     مصاحبه حضوری ترتیب دهید.

     برای شرکت قوانینی تعیین کنید.

     دشواری و موانع را به کارمندان توضیح دهید.

     مزایای کار با شرکت‌تان را تعیین کنید.

     مقدار حقوق دریاقتی را تعیین کنید.

     ساعت کار و برنامه منظم کار را ارائه دهید.

9.یک مکان برای استارتاپ‌ خود تعیین کنید

از نکات با اهمیت راه اندازی استارت آپ این است که یک دفتر اداری برای استارتاپ خود تعیین کنید.

 حتی اگر از فریلنسرها برای پیشبرد اهداف کمک می‌گیرید، یک دفتر اداری کوچک تهیه کنید.

به منظور یافتن یک مکان مناسب برای تجارت خود به موارد زیر توجه کنید:

     استایل دفتر کارتان با هدف‌تان همخوانی داشته باشد.

     مشتریان را در نظر بگیرید. ممکن است محل کارتان نظر مشتری را جلب کند یا تاثیر منفی در ذهن او بگذارد.

     میزان ترافیک محل کارتان را بررسی کنید.

     محل کارتان جای پارک مناسب داشته باشد.

     میزان اجاره، میانگین هزینه قبض برق، گاز و آب را بررسی کنید.

10.فروش تولیدات را برای استارتاپ آغاز کنید

اینکه محصولات یا تولیدات شما چه چیزی است، مهم نیست.

شما باید بر خلاقیت و افزایش فروش نیز تمرکز کنید.

برای مثال، فردی می‌تواند از یک سیب زمینی درآمد کسب کند،‌ فردی دیگر سیب زمینی را فقط یک سیب زمینی می‌بیند.

بنابراین همه چیز به نوع نگاه شما و استراتژی‌هایی که به کار می‌گیرید، بستگی دارد

  • چهار استراتژی مهم:

    گوش کنید

اگر به خوبی گوش کنید،‌ متوجه نیاز مشتریان یا کاربران خود می‌شوید. شما نیاز آن‌ها را می‌شناسید و سعی می‌کنید آن‌ها را فراهم سازید.

    خلاق و به روز باشید

کلید موفقیت شما در خلاقیت و به روز بودن است. راه تکراری را پیش نگیرید و ایده‌های تازه‌ای ارائه دهید.

    اولویت‌ها را بشناسید

اولویت شما در تجارت‌تان چیست؟ آموزش؟ یادگیری؟ کمک؟ پول؟ پیشرفت؟ آیا اولویت شما باعث موفقیت‌تان می‌شود؟  

    از «نه» گفتن نترسید

اگر به تولید یا همکاری با فردی علاقه ندارید، نترسید و قدرت «نه» گفتن را بیاموزید. استارتاپ آینده شماست و شما باید تصمیم درست را بگیرید.

11.startup خود را توسعه دهید

میلیون‌ها راه به منظور رشد و توسعه یک استارتاپ یا تجارت وجود دارد.

با این حال هیج تجارتی بدون این دو نکته موفق نمی‌شود.

اولین نکته: از نکات با اهمیت استارتاپ به‌منظور موفقیت روز افزون این است که برنامه منظم برای اهداف‌تان داشته باشید. این برنامه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

    ارائه یک کمپین

     تبلیغات رسانه‌ای

     به روز رسانی

دومین نکته: مشتریان یا کاربران خود را بشناسید. شما می‌توانید به سادگی پرسونای مشتریان خود را طرح کنید.

بر اساس پرسونای مشتریان، می‌توانید نیاز آن‌ها را بشناسید و اهداف خود را تعیین کنید. به این ترتیب مسیر خود را هموارتر می‌کنید.

شما در این راه دشوار تنها نیستید.

آکادمی بازار با وجود کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای در این زمینه آماده ارائه مشاوره به شما هستند.