کسب و کار اینترنتی

راهنمای شروع یک کسب و کار اینترنتی برای تجارت کالا

کسب و کار اینترنتی     

امروزه اینترنت به تمام مردم، امکان دسترسی به دنیای فرصت های آنلاین را داده است.

و تجارت الکترونیکی کالا به سراسر جهان از طریق اینترنت، جهشی در دنیای تجارت آنلاین می باشد.

هر شخصی که توانایی کار با کامپیوتر یا گوشی را داشته باشد و به اینترنت متصل باشد

می‌تواند یک یا چند کسب و کار اینترنتی داشته باشد.

از شخصی که یک مغازه کفش فروشی دارد تا فردی که لوازم خانگی دارد،

یا فردی که مغازه فروش سوغاتی یا لوازم ساختمانی دارد

می‌توانند با گوشی خودشان از طریق پلفترم‌های مختلف مشتری جذب کنند.

در تجارت آنلاین می توان بدون محدودیت در هر زمان و مکانی با هر جای دنیا تجارت انجام داد و این بزرگترین مزیت تجارت آنلاین است.

کارآفرینان و شرکت های بازرگانی از اینترنت

به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه مشاغل وارداتی و صادراتی خود استفاده می کنند

چرا که بسیاری از مشاغل در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند.

مزیت کسب و کار اینترنتی:

  • محیط کارتان را خودتان انتخاب می‌کنید
  •  می توانید همزمان دارای چند شغل باشید
  • محدودیتی در ارائه خدمات نخواهید داشت
  • تسلط شما به کسب و کارتان بیشتر می‌شود
  • قدرت پشتیبانی شما نسبت به محصولات و خدماتتان افزایش پیدا می‌کند
  • آینده بهتری و برنامه ریزی هدفمندی را برای کسب و کارتان تصور می‌کنید

آغاز تجارت از طریق اینترنت

امروزه بخش بزرگی از معاملات جهانی از طریق اینترنت در حال انجام است.

اگر پیش از این درگیر تجارت بین المللی بوده باشید

و یا قصد دارید هم اکنون به عنوان یک کسب و کار اینترنتی نوپا فعالیت خود را با وارد کردن و یا صادرات محصولات آغاز نمایید

اینترنت می تواند به عنوان یک منبع اصلی جهت جمع آوری اطلاعات مفید در حوزه:

کسب و کارتان، تحقیق در بازار آینده، یافتن مشتری و حتی انجام معاملات تجاری آنلاین، مفید باشد.

صادرات کالا از طریق اینترنت

صادرات مانند هر تجارت دیگری نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد.

در حقیقت نقشه راه موفقیت در صادرات شما شامل یک برنامه بازاریابی صادراتی کاملاً مستند و واضح نوشته شده، خواهد بود.

مراحل لازم و ضروری برای هرگونه صادرات عبارتند از:

1.شناسایی محصولات صادراتی

این امکان برای شما وجود دارد که در هر زمان، محصولات زیادی را که واجد شرایط صادرات هستند، پیدا نمایید.

اما انتخاب بهترین محصول با معیارهای زیر ، قطعا شانس موفقیت شما را افزایش می دهد:

  • چند سال است که این محصول را در بازار محلی عرضه کرده اید و آیا از نتیجه آن راضی بوده اید.
  • در دسترس بودن محصول خود را برای صادرات تضمین می کنید.
  • ارزش و کیفیت محصولتان را مطابق و یا فراتر از موارد مشابه می دانید.
  • به کیفیت محصول خود اطمینان کامل دارید.

2.شناسایی بازارهای صادراتی بالقوه برای محصولات شما

  • جمع آوری اطلاعات لازم

شما به آمار صادرات کشور خود نیاز دارید تا ببینید در حال حاضر کدام بازارها محصولاتی شبیه به شما خریداری می کنند.

این کار به شما این ایده را می دهد که کدام بازارها برای دستیابی به هدف شما مناسب تر هستند.

علاوه بر بررسی آمارهای مربوط به کشور خودتان، باید آمار صادرات محصولات مشابه، کشور دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید.

پس از تجزیه و تحلیل این اطلاعات، برای ارزیابی بیشتر،در میان بازارهای به دست آمده

دو بازار را که احتمال موفقیت در آنها بیشتر است انتخاب کنید.

در این مرحله به اطلاعات عمیق تری در مورد این بازارها نیاز دارید.

  • انجام تحقیقات بازار

تحقیقات بازار برای شناسایی پتانسیل صادراتی یک محصول، در یک کشور هدفمند ضروری است.

دو روش برای تحقیق وجود دارد:

    الف. دریافت اطلاعات از اینترنت و منابع دیگر

با جستجو در اینترنت تقریباً می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز را از منابع مختلف به صورت آنلاین دریافت کنید.

اطلاعاتی همچون: آمارهای تجاری از کشور مورد نظر برای صادرات،مشخصات کشور مقصد و قوانین صادراتی آن،

لیست مشتریان آینده،میزان تقاضای بازار هدف،رقبای اصلی و سایر داده های مرتبط با بازار.

همچنین مطالعه بر روی جامعه، فرهنگ و سیاست های اجتماعی کشور مورد نظر بسیار مهم است.

این مسئله کمک بزرگی در انتخاب بازار مناسب برای کالای شما می کند.

   ب. گرفتن اطلاعات دست اول از بازار هدفمند

این کار می تواند از طریق شرکت در نمایشگاه های تجاری، تماس با مشتریان بالقوه، بازدید شخصی از بازار و … انجام شود.

گرچه این روش از مزیت بزرگی برخوردار است، زیرا می توانید اطلاعات دقیقی متناسب با نیاز خود به دست آورید.

با این حال، این کار ممکن است برای بیشتر صادرکنندگان تازه کار و کسب و کارهای نوپا بسیار گران و وقت گیر باشد.

بنابراین ما به شما راه اول را پیشنهاد می کنیم.

3.فروش محصولات در بازار جهانی

راه های مختلفی برای بازاریابی و فروش محصولات وجود دارد:

  • پیدا کردن یک توزیع کننده دیگر برای فروش محصول در بازار

    یافتن یک توزیع کننده خوب که سابقه فروش بالایی داشته باشد یک راه حل برای فروش محسوب شود.

البته در این صورت سود شما کاهش می یابد.

  • استفاده از یک شرکت بازرگانی

    این راه بیشتر برای تجارت های بزرگ پیشنهاد می شود.

مزیت این روش استفاده از تجربه و دانش بالای کارشناسان شرکت بازرگانی در تجارت محصولات است.

  • فروش مستقیم از طریق اینترنت و ارتباط آنلاین با مشتریان

این راه مناسب ترین گزینه برای شروع تجارت در کسب و کارهای اینترنتی کوچک و نوپا است.

در صورت فروش محصول از طریق بازارهای الکترونیکی، به این موارد توجه کنید:

    الف. بزرگترین محل فروش را برای کشور مورد نظر خود در اینترنت جستجو کرده و در آن ثبت نام کنید.

    ب. یک وب سایت به زبان بازار هدف خود راه اندازی نمایید.

داشتن یک وب سایت خوب و طراحی شده در موفقیت تجاری شما بسیار تأثیر گذار و مهم است

آمارها نشان می دهد حدود 70 درصد مردم جهان از طریق اینترنت در خصوص کالای مورد نظر خود تحقیق می کنند.

    پ. با جستجو در اینترنت و پیدا کردن فهرست شرکت های خارجی علاقه مند به محصولات مشابه خود، با آنها از طریق تلفن یا ایمیل ارتباط برقرار کنید.

    ج. محصولات خود در فروشگاه های الکترونیکی مجازی اضافه کنیدو یا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به نمایش بگذارید.

امروزه اینستاگرام به عنوان یک محیط جذاب و رایگان، برای بازاریابی محصولات در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

تجارت بین المللی، مانند دیگر مشاغل، برای سودآوری ممکن است ماه ها و یا چندین سال، زمان نیاز داشته باشد.

اما به کارگیری بسترهای مناسب ایجاد شده در اینترنت برای تجارت و فروش کالا به شما کمک می کند تا با وجود سرمایه گذاری کمتر، سریع تر به هدف خود برسید.